سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه انواع ساندویچ پانل، ورقهای مات و شفاف فایبرگلاس، پلی استر

ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا  از گمرک اصطلاحی است که جهت اظهار کالا به گمرک و آزادسازی آن برای وارد کننده یا این که صادر کننده کالا مورد به کارگیری قرار می‌گیرد .
عمل ترخیص کالا مشتمل بر مهیا سازی و ثبت ورقه ها به طور فیزیکی یا این که الکترونیک و احتساب پرداختی ها دربرگیرنده مالیات , ماخذ تعرفه گمرکی , سود بازرگانی , حقوق و دستمزد گمرکی و وام ها بیان شده به وسیله دولت به واردکنندگان و صادر کنندگان کالا می‌باشد.

در بخش اعظمی از کشورها کارگزاران گمرکی یا این که حق العمل کاران عمل خویش را در زیر گروه عمل فورواردری کالا به انجام میرسانند اما تجارت های جداگانه و خطوط کشتی رانی , وارد کنندگان و صادر کنندگان , بخش اعظم ی کارفرمایان حق العملکار گمرکی محسوب میشوند.

ترخیص کالا از گمرک در کشور‌ ایران چگونه انجام می پذیرد ؟

ترخیص کالا از گمرک در کشور‌ایران به معنی مهیا سازی و ارائه ورقه ها و مدارکی اعم از مجوزات حتمی جهت ترخیص کالا مانند مجوزهای ترخیص  کالا مثل جواز استاندارد , جواز بهداشت , جواز وزارت ارشادوراهنمایی و کانون رشد فکری خردسال ها , جواز اداره انرژی اتمی , جواز وزارت ارتباطات و مخابرات , جواز نبرد با مواد مخدر , جواز قرنطینه مرزی و جواز قرنطینه نباتی و ولی جواز وزارت رویکرد که به تمامی کالاهایی که با ناوگان غیر اهل ایران به حمل و نقل بین المللی خویش پرداخته باشند ( دربرگیرنده 10 % کرایه حمل کالا ) وابستگی میگیرد را دربرگیرنده میگردد . ترخیص کالا همینطور دربرگیرنده حمل و ارسال کالا به مقصد آخری داخل مرزی است . بخش اعظمی از ترخیص کار ان در حوزه هایی زیرا صنعت های فلزی , شیمیایی و اتومبیل آلات و مواد اول به تخصص رسیده اند . ترخیص کاران معمولا در گمرکات بنادر و فرودگاه ها و یا این که بخش ها آزاد متمرکز و ساکن می‌شوند .

تشخیص نام‌و‌نشان و ارائه اوراق در ترخیص کالا از گمرک

جهت ترخیص کالا بوسیله شرکت ها ترخیص کار نیازمند ورود داده ها مرتبط با نام‌و‌نشان مالک کالا و نماینده ی آن جهت اظهار به گمرکات و انتخاب بها کالای وارد شده به سیستم هستیم . در ترخیص کالا مراد از بها کالای وارد شده به معنای قیمت کالا در مبدا بعلاوه نرخ کرایه حمل و بیمه کالا تا ورود به گمرک میباشد . ( در صورت پرداخت شدن مخارج دیگر هم در گزینش قیمت گمرکی کالا طولانی تر میشود که دربرگیرنده : ظروف و بسته بندی , مخارج پباده سازی و هزینه دستمزد مالکیت معنوی هست )

تخصیص کوتاژ با اعتنا به دوران اعتبار کابوتاژ کالا به گمرک مقصد می‌باشد ( تا سه ماه بعداز انقضای کابوتاژ کالا در صورتیکه سند طومار ی گمرک مقصد از سمت صاحب و مالک کالا که خویش نشان دهنده ورود کالا است ارائه نشود , کالا به مقصد نرسیده استنباط میشود . ) درین سطح تشخیص مسیر گمرکی جهت ترخیص کالا از گمرک به روش سیستمی صورت میگیرد که مشتمل بر اخذ کوتاژ ترخیص کالا میشود , کوتاژ در واقع کد شناسایی برای ترخیص کالا و اظهارنامه هست .
بایستی دقت کرد کالایی که ترخیص قطعی نشده برای گمرک در ازای وثیقه ای برای مطالبات گمرک چه در زمینه‌ی ترخیص کالای مورد دعوا و چه در باب مطالبات معوقه ی حاصل از ترخیص کالاهای از پیش انجام یافته می‌باشد .

بر مبنای اظهار انجام یافته یکی‌از مسیرهای سبز , زردرنگ و قرمز رنگ گزینش میشود .

گمرک بعداز اخذ اوراق و مدارک ترخیص کالا به تشخیص نام‌و‌نشان و تشخیص کارت بازرگانی میپردازد و در فرآیند آنگاه به تشخیص وکیل جهت ترخیص کالا , وکالت طومار ترخیص و معرفی طومار , بررسی پروانه حق العملکاری و بررسی مطالبات معوقه و در دست گرفتن بدهی مرتبط با قیمت کالا میپردازد .

مبنی بر ماده 3 ضابطه ضوابط واردات و صادرات وجود کارت بازرگانی با اعتبار برای کسانی که به واردات به طور تجاری مبادرت می نمایند یک فرمان تحمیلی میباشد .

ترخیص کار گمرک در حکم نماینده قانونی مالک کالا نزد گمرک خواهد بود . که با کلیک بر روی آن می توانید توضیحات مربوط به ترخیص کار  گمرک را مشاهده نمایید.

آخری آئین طومار اجرایی کارها گمرکی تصویب شده فروددین ماه 92 به وسیله هیات وزیران اصول ترخیص کالا از گمرک را در قسمت های زیر مورد بررسی قرار میدهد :

دربخش نخستین از قسمت نخستین به ابلاغ تعاریف مانند تعریف گمرک و گمرک کشور ایران و گمرکات داخلی می‌پردازد . در بخش دوم از همین قسمت به ابلاغ کلیاتی مانند دستمزد محل ورود و الزام به استفاده گمرک از فناوری ارتباطات با تیتر گمرک الکترونیک و استفاده از تکنولوژی های همچون پرتونگاری در گمرک را مورد مشاجره قرار می‌دهد در بخش سوم تضمین ها ی متبوع گمرک و تشریفات و در اختیار گرفتن های گمرک در بخش بعد از آن مورد مشاجره قرار میگیرد و در آخری بخش ملزومات سیستم هماهنگ شده مطرح میگردد که در آن وجود ابهام در تعرفه ها را مورد ارجاع به کنوانسیون قانونی می داند و دوران زمان محمولات هوایی را حداکثر 15 روز و به جز آن را حداکثر 60 روز می داند . در قسمت دوم از آئین طومار اجرایی گمرکات انتخاب قیمت و قواعد مبدا مورد بررسی قرار میگیرد که درضمن آن فصل اولیه با تیتر بها کالا در دو زیر مشاجره بها کالای وارد شده و قیمت کالای صادراتی مورد بررسی قرار می‌گیرد . تعریف کالای مانند و تعریف کالای شبیه که در آن خصوصیات و تلاش و کیفیت و مارک شبیه باشند انجام یافته تعاریف کالای نیز طبقه , همزمانی ( مقطع وقتی که ارزش کالا در مملکت مبدا اثبات بوده است ) مرحله تجاری که خرید از بیشتر فروش , خالق و یا این که خرده فروش انجام شده است . اشخاص مربوط به نیز در یک تجارت از بینش گمرک و آنکه ملاک بها یک کالا ارزش حقیقتا پرداخت شده بین اشخاص فارغ از رابطه از لحاظ گمرک میباشد . در شرایطی که که ارزشی مورد تایید گمرک قرار نگیرد . گمرک شالوده را برای گزینش بها کالایی که معین نیست قیمت کالای شبیه از به عبارتی مرزو بوم و در به عبارتی زمان را متبوع قرار میدهد . در غیر اینصورت سابقه فروش داخلی فروشنده کالا با کسر مقادیر اکثر فروشی مخارج رایج پس از ترخیص کالا و کسر دستمزد محل ورود مورد نسبت دادن گمرک قرار می‌گیرد . به‌دنبال فصل دوم با تیتر سند مبدا و در دست گرفتن آن مورد دعوا قرار میگیرد .

در قسمت سوم تشریفات گذشته از اظهار مورد بررسی قرار می‌گیرد . در قسمت چهارم حفظ کالا ها در انبار ها و اماکن گمرکی مورد دعوا قرار می‌گیرد .

ولی در بخش ششم تشریح اظهار و ترخیص کالا مورد بررسی اجرایی قرار میگیرد و در بخش هفتم منش های گمرک مورد تبیین قرار گرفته است آنچنان که در مقاله‌ها قبلی به ابلاغ ورود قطعی و ورود موقت و ترانزیت داخلی و ترانزیت فرنگی پرداختیم درپی این بخش مشاجره حساس وجالبی با تیتر استرداد دستمزد محل ورود و یا این که درابک انجام یافته است , درابک یعنی مسترد کردن حقوق و دستمزد محل ورود کالای ترخیص شده که در هم اکنون صدور است با اعتنا به این‌که از به عبارتی گمرک ترخیص شده صادر شود و از زمان ورود 1 سال بیشتر نگذشته باشد ( اگر که کالا بهداشتی باشد شش ماه )

روش های مرتبط با کالای مسافری هم درین بخش تیتر شده است . به دنبال اشارات اجرایی به مورد باز نگری بعداز ترخیص , کابوتاژ , مرسولات پستی , مغازه های آزاد , کالای مسافری , حسابرسی پس از ترخیص کالا و مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی انجام یافته است .

ترخیص کار گمرک با تسلط به آئین طومار اجرایی بایستی حداکثر بضاعت و توان خویش را برای احیا دستمزد صاحب و مالک کالا در فرایند ترخیص کالا از گمرک به کار بگیرد . گروه ترخیص کالای سلطان تجارت بازرگان با سابقه و پیشینه غالب خویش در اجرای دلخواه و درست ضوابط و آئین طومار ها و رسیدگی اثرگذار به شکایات و داوری ها درباره‌ی کارها گمرکی همواره در احیا دستمزد تجار گرامی غایت سعی و کوشش را نشان داده است . امید است این حیث لطف همواره به شکلی روز افزون تداوم یابد .


ترخیص کارترخیص کار گمرکترخیص کالاترخیص کالا از چینترخیص کالا از گمرکترخیص کالا ترکیهکارخیص کالا از گمرکاتمراحل ترخیص,مراحل ترخیص کالا