سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه انواع ساندویچ پانل، ورقهای مات و شفاف فایبرگلاس، پلی استر

قیمت تصفیه آب خانگی

میزان نیترات در آب تهران 5/2 برابر استاندارد جهانی و 5 برابر میزان مطلوب آن برای آشامیدن و در حدود 50 میلی گیرم در لیتر می باشد که در برخی مناطق مانند جنوب و جنوب شرقی تهران ، میزان نیترات از این هم بالاتر می باشد.وجود این مقدار نیترات در آب تهران ناشی از شکستگی لوله های فاضلاب و نشت آن ها به لوله های آب سطح شهر تهران می باشد.این میزان نیترات در آب می تواند باعث انواع سرطان ها ، کم خونی و بیماری های تنفسی شود و همچنین مصرف آب حاوی نیترات برای کودکان شیرخوار بسیار خطرناک می باشد .

با این مقدار آلودگی چه باید کرد؟ آیا بهترین راهکار خرید آب معدنی است؟ یک خانواده چهار نفری را در نظر بگیرید ، با فرض مصرف 2 لیتر آب برای هر نفر در شبانه روز ، این خانواده روزانه به هشت لیتر آب آشامیدنی نیاز دارند که معادل 8-6 هزار تومان در روز می شود.این رقم در ماه به حدود 240-180 هزار تومان می رسد ، این رقم برای یک خانوده با درامد متوسط و پایین مبلغ قابل توجهی به حساب می آید ، البته اگر از کیفیت پایین اکثر آب های معدنی موجود در بازار چشم پوشی کنیم ، این راهکار توجیه اقتصادی ندارد ، زیرا هزینه 3-2 ماه خرید آب معدنی برابر قیمت تصفیه آب خانگی می باشد.سیستم هایی قادر به حذف نیترات از آب هستند که دارای فناوری اسمز معکوس RO باشند و سایر سیستم ها در حذف نیترات کارایی ندارند.

قیمت تصفیه آب خانگی که از سیستم RO استفاده می کند با توجه به کشور سازنده ، کیفیت ساخت و تاییدیه ها ، تعداد و کیفیت  فیلترها  و هم چنین شکل ظاهری از 500 هزار تومان تا چند میلیون متغیر است.بدون توجه به شکل ظاهری دستگاه و تنها با در نظر گرفتن کیفیت آب تولیدی ، می توان با صرف مبلغ 600-550 هزار تومان یک دستگاه RO استاندارد تهیه نمود.با در نظر گرفتن قیمت تصفیه آب خانگی و عملکرد آن در حذف نیترات ، بدون شک بهترین راهکار و پیشنهاد تهیه این محصول می باشد.

 

در آخر ، دستگاه هایی که با قیمت هایی بسیار پایین تر به فروش می رسند و ادعای داشتن مجوز از وزارت بهداشت و سازمان آب و فاضلاب را دارند ، به هیچ وجه استاندارد نمی باشند و نه تنها کیفیت آب را بهبود نمی بخشند و نیترات را حذف نمی کنند ، بلکه باعث ورود برخی از آلودگی های میکروبی به آب نیز می شوند.