سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه انواع ساندویچ پانل، ورقهای مات و شفاف فایبرگلاس، پلی استر

ترخیص کار گمرک

ترخیص کار گمرک  در حکم نماینده قانونی مالک کالا نزد گمرک خواهد بود . گمرک تحت عنوان یک اداره و ارگان کشوری در‌پی احیاء دستمزد عامه ملی است . این ارگان مدنی در این سو وظایفی درباره ی اجرای ضوابط واردات و ترخیص صادرات و ضابطه کارها گمرکی کالا , اخذ دستمزد و دلایل گمرکی ترخیص کالا از نماینده صاحب وو مالک کالا یعنی ترخیص کار گمرک را به عهده داراست . طبق ماده سه ضابطه کارها گمرکی بیشتر وظیفه‌های گمرک به شرح زیر است :

·                     پیاده سازی مقررات واردات و صادرات کالا و ترانزیت کالا

·                     انتخاب تعرفه گمرکی و اخذ حقوق و دستمزد و عارضه ها گمرکی کالای مورد ترخیص

·                     تشریفات ترخیص کالا و تحویل کالا به ترخیص کار گمرک

·                     تایید سندها وارد شده و صادراتی و ورقه ها ترخیص کالا

·                     گزینش خط مش گمرکی و ترخیص کالا و انتخاب دستمزد و دلایل گمرکی

ترخیص کار گمرک و وظیفه ی آن؟

ترخیص کار گمرک به وکالت از صاحب و مالک کالا و یا این که حق العمل کار به ترخیص کالا از گمرک می‌پردازد . فراگیری مهارت ترخیص کاری  گمرک نزد اداره یادگرفتن فنی و ماهر میهن با همیاری وزارت کار برگزار می گردد . درین عصر ترخیص کار با سپری کردن یادگرفتن های تئوری و عملی و نظارت پایانی به اخذ گواهی ترخیص کار گمرک مورد تایید وزارت کار و اداره فنی و ماهر مفتخر می گردد . اعم از مهارت های مایحتاج برای ترخیص کار شعور مفاهیم گمرکی و شناخت با ضوابط کارها گمرکی و روش های ترخیص کالا , سندها ترخیص کالا , شناخت با سامانه EPL ترخیص از گمرک و شناخت با اصول حفظ کالا پیش از ترخیص در انبار های گمرک , شناخت با تشریفات ترخیص کالا در گمرک و چگونگی به ثمر رساندن دعاوی گمرکی , انتخاب تعرفه و بها کالا در گمرک میباشد .

شرافت , توجه , امانتداری و وقت شناسی اعم از مهمترین خصوصیات فردی یک ترخیص کار ویک حق العمل کار گمرک است . در غیر این صورت مسیر اساسی و درست کار راهه خویش را به بیراهه طی خواهد کرد . تجار در طی سالیان سال ترخیص کار گمرک خویش را علاوه بر حسن آوازه و داشتن تجربه کافی و اسم آشنا مبتنی بر شهود و ادراک فردی گزینش می نمایند این دستور سبب میشود که علاوه بر هزینه ها مشاجره اعتماد و ارتباط ها حسنه و خوش روئی حق العمل کار و ترخیص کار گمرک در تعاملات تجاری آن‌ها‌را با موفقیت بیشتری روبرو گرداند .

حق العمل کار یا این که ترخیص کار در گمرک به فردی اطلاق میشود که تشریفات گمرکی و ترخیص کالا وابسته به فرد دیگری را به وکالت از سوی  آن فرد در گمرک انجام بدهد . کسانیکه سوای داشتن کارت حق العمل کاری تشریفات گمرکی کالا را به وکالت انجام می دهند نمی توانند بیش از 10 رتبه در سال به این کار مبادرت نمایند . هیچ فردی بعنوان حق العمل کار در گمرک پذیرفته نمیشود مگر اینکه پروانه منحصر به فرد این شغل را از سازمان کل گمرک تحصیل کرده باشد .

پروانه حق العمل کاری در گمرک به کسانی داده میشود که دارنده کارت بازرگانی بوده و حائز شرایط مذکور در زیر باشند :

·                     تابعیت ایران

·                     سن کمتر از بیست و پنج سال نباشد .

·                     نداشتن محکومیت و جنایت و عدم سوابق قاچاق در گمرک به سند کتبی مقامات مربوط .

·                     دستکم داشتن مدرک کارشناسی , دارندگان مدارک تحصیلی فراتر در شرائط مساوی حق تقدم خواهند داشت .

·                     کارمند دولت نباشد .

·                     پذیرفته شدن در آزمون ضابطه کارها گمرکی و آئین طومار آن که از سوی گمرک هر سال یکبار بعمل خواهد آمد .

·                     در صورتیکه میزان درآمد حق العمل کار در یک سال طبق دفتر کار مذکور این آئین طومار از حدنصاب تجاوز نماید مکلف است موقع تمدید پروانه تضمین خویش را به تناسب کارکرد هر ساله افزایش دهد .

برترین ترخیص کار گمرکبهترین ترخیص کار گمرکترخیص کار گمرکترخیص کار گمرک چگونه عمل می کندترخیص کار گمرک کیستشرایط پروانه ترخیص کار